مقالات

هنگام خرید هدیه تبلیغاتی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

خرید هدیه تبلیغاتی

ما همیشه به دنبال ایده های بازاریابی عالی و مقرون به صرفه برای کمک به رشد کسب و کار خود هستیم. این وضعیت به ویژه پس از چند سال سخت برای اکثر افراد به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و سفارشات دورکاری، کمبود کارکنان وغیره بیشتر است.یکی از راه‌هایی که می‌توانید نام تجاری خود را معرفی کنید و به تعامل مؤثرتر با مشتری خود کمک کنید، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. با این حال، خرید استراتژیک و استفاده از اقلام برای به دست آوردن بیشترین سود با این نوع سرمایه گذاری بسیار مهم است.

نکات خرید هدیه تبلیغاتی

1.در مورد بودجه از قبل تصمیم بگیرید

قبل از خرید هدیه تبلیغاتی، در مورد بودجه خود برای این فعالیت بازاریابی تصمیم بگیرید. سعی کنید بودجه خود را به هدایای کاربردی اختصاص دهید که همیشه مشتری آن را ببیند و از آن استفاده کند که با هر بار مشاهده آن برند شما را به یاد می آورد که بهترین بازگشت سرمایه را برای شما دارد.

2.قصد دارید به چه کسی هدیه تبلیغاتی را بدهید و چرا؟

قبل از بررسی خرید هدیه تبلیغاتی مدنظر خود، دقیقاً مشخص کنید که قصد دارید هدیه تبلیغاتی را به چه کسی بدهید و چرا. به عنوان مثال، آیا قصد دارید هدایا را به افراد یا سازمان‌ها هدیه دهید و این افراد به چه چیزهایی علاقه دارند؟ مجدداً، شما باید در مورد اینکه چه چیزی برای آنها مهم است، کجا و چگونه زندگی و کار می کنند، موقعیت مکانی، سن، و غیره روشن باشید.هنگامی که هدایا را مستقیماً برای نوع خاصی از گیرنده هدف قرار می دهید، به احتمال زیاد تأثیر قطعی و مثبتی خواهید داشت و بازدهی سرمایه گذاری بهتری دریافت می کنید. به عنوان مثال، خرید لیوان تبلیغاتی می تواند برای کارمندان پرمشغله ای که برای شروع روز خود به مقداری نوشیدنی نیاز دارند عالی باشد.

3.ارزش های شرکت را در نظر بگیرید

هدایای کاربردی مانند فلاسک، لیوان، پاوربانک، فلش، سررسید، سرکلیدی و… می تواند ایده عالی برای هدیه دادن به مشتری باشد تا شما را به طور ویژه به یاد آورد. هر چقدر هدایایی هدفمند و کاربردی تهیه کنید مطمئن باشید هم می توانید ارزش شرکت خود را بالا ببرید هم بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت.برای کمک به افزایش آگاهی از برندتان، هدیه تبلیغاتی بخرید، یا حتی می تواند برای قدردانی کردن از کارمندان خود به آنها پاداش دهید یا از وفادارترین مشتریان خود در هنگام سفارش بعدی تشکر کنید. عنصر دیگری که باید هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی در ذهن داشته باشید. ارزش‌ها، باورها، مأموریت‌ها و سایر زمینه‌های مورد توجه که شرکت بر اساس آن شروع و فعالیت کرد چیست؟ باز هم، انتخاب کالاهایی که بازتاب کسب و کار شما و شهرت آن باشد ضروری است.وقتی هدیه تبلیغاتی را که با ارزش‌های شرکت همخوانی ندارند هدیه می دهید، این امر می‌تواند باعث شود که خریداران اعتماد خود را به کسب‌وکار شما از دست بدهند.

4.روی هدیه های تبلیغاتی مختلف سرمایه گذاری کنید

هنگامی که از یک استراتژی خرید هدیه تبلیغاتی برای سازمان خود استفاده می کنید، ممکن است به خرید چندین کالا برای مناسبت های مختلف و گیرندگان فکر کنید. این کار به بودجه بالاتری نیاز دارد، زیرا شما باید حداقل سفارش هر محصول را بخرید، اما می‌تواند راهی عالی برای گرفتن نتایج بهتر باشد.ممکن است بخواهید کالاهایی را در چند محدوده قیمتی مختلف خریداری کنید و سپس هدایای با قیمت پایین‌تر را به مشتریان جدید و هدایای گران‌تر را به ارزشمندترین مشتریان خود بدهید که می‌خواهید آنها را تحت تأثیر قرار دهید. یا ممکن است بخواهید روی برخی از هدایای منحصر به فرد و با نسخه محدود سرمایه گذاری کنید که از آنها در مناسبت های بزرگ استفاده می کنید.

5.هدایایی ماندگار تهیه کنید

نکات دیگر برای استفاده حداکثری از هزینه‌هایی که در هدایا خرج می‌کنید شامل در نظر گرفتن طول عمر هدیه است،سعی کنید هدایایی کاربردی و ماندگار تهیه کنید که مشتری همیشه از آن استفاده کند و تبلیغ برند شما همیشه در دید او باشد. از جمله هدایای مانگار می توان به لیوان، فلاسک، کیف پول، سرکلیدی، جاکارتی، فلش، آفتابگیر و… اشاره کرد که قابلیت چاپ لوگو بر روی آن ها امکان پذیر است.هدایای تبلیغاتی در انواع مختلف و برای همه بودجه ها عرضه می شوند و می توانند کارآفرینان را در دستیابی به اهداف مختلف یاری کنند. بنابراین ارزش این را دارد که این استراتژی بازاریابی را در نظر بگیرید.

مزایای عالی هدایای تبلیغاتی

حتی با بودجه اندک، خرید هدیه تبلیغاتی ارزش سرمایه گذاری را دارند.سرمایه‌گذاری در هدایای تبلیغاتی برای رویدادها، نمایشگاه‌های تجاری، راه‌اندازی محصول، یا حتی راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند است. برند شما می تواند از جهات مختلف از هدایای تبلیغاتی بهره مند شود.

1. هدایای تبلیغاتی را می توان بارها استفاده کرد

هدیه تبلیغاتی یک ابزار یکبار مصرف نیست بلکه در همه جا هستند: یک لیوان که هر روزه برای نوشیدن چای،آب و سایر نوشیدنی ها استفاده می شود. پاوربانک که در همه جا همراه شما هست تا تلفن همراه شما همیشه شارژ داشته باشد، فلش که برای ذخیره سازی و انتقال اطلاعات استفاده می شود.کیف پول که هر روزه همراه مخاطب است که برای نگهداری پول و کارت اعتباری استفاده می شود.

2. افراد بیشتری را به خرید یک محصول تشویق کنید

هدایای تبلیغاتی شما همیشه استفاده می شود. این بدان معنی است که دیگران نیز برند شما را خواهند دید. همه در رفت و آمد روزانه خود لیوان را در نظر می گیرند. در طول هفته ها جلسات، دفترچه یادداشت اغلب استفاده می شود. لوگو و اطلاعات تماس شما با دادن هدایای ارزشمند به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشته می شود. تصور کنید چه تاثیرات دیگری می توانید از یک هدیه تبلیغاتی ایجاد کنید.

3. یک برند قابل تشخیص ایجاد کنید

هدایای تبلیغاتی یک راه عالی برای ایجاد یک نام تجاری قابل شناسایی فوری هستند.اگر سبک خود را در طول تبلیغات خود ثابت نگه دارید، ایجاد یک برند قوی آسان است. برای اینکه برند خود را به راحتی درک کنید، مطمئن شوید که هدیه تبلیغاتی با استفاده از فونت ها، رنگ ها و آرم های یکسان طراحی شده اند. اما، این چیزی بیش از رنگ و لوگو است. مشتریان همچنین متوجه خواهند شد که اقلامی که هدیه می دهید چقدر با کیفیت هستند.

4. نام تجاری خود را به یاد ماندنی کنید

بسیاری از افراد لوگوی شما را می بینند و با برند شما آشنا می شوند. اما، شناخت برند شما کافی نیست. مردم همچنین زمانی که به شما نیاز دارند شما را به عنوان فردی که به شما اعتماد دارند به یاد خواهند آورد.افراد به طور متوسط لوازم میز خود را تا چندین سال نگه می دارند. این بدان معناست که آنها چندین بار در هفته به برند شما نگاه می کنند و زمانی که به خدمات شما نیاز دارند، به شما مراجعه می کنند.

5. افزایش وفاداری به برند با مشتریان فعلی

شما نیازی به جذب مشتریان جدید با هدایای تبلیغاتی ندارید.هدایای تبلیغاتی هدفمندتر می تواند وفاداری را افزایش دهد. به عنوان مثال، می توانید برای مشتریان خود هدایایی بفرستید تا از آنها برای ثبت نام یا خریدشان تشکر کنید. این باعث می شود آنها احساس قدردانی کنند.گاهی اوقات تنها چیزی که برای اینکه کسی به شما بازگردد این است که یک هدیه تبلیغاتی همراه با سفارش بعدی او ارائه دهید. شما نیازی به دادن یک هدیه بزرگ یا گران قیمت ندارید. هدایای کوچک و کاربردی برای مشتریان بسیار ارزشمندتر هستند. این امر وفاداری را افزایش می‌دهد و مشتریان را تشویق می‌کند تا از محصول یا خدمات شما به جای خرید از رقبا استفاده کنند.

نکاتی برای نحوه تبلیغ هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی شرکت شما می توانند به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمندی برای افزایش آگاهی از برند و بهبود شهرت کسب و کار شما عمل کنند. روش های مختلفی برای تبلیغ این محصولات وجود دارد. انتخاب روش‌های تبلیغاتی متناسب با نحوه نمایندگی شرکت شما می‌تواند توجه بیشتری را به کسب‌وکار شما جلب کند و مشتریان علاقه‌مندی را دنبال کند. در ادامه به نکاتی برای نحوه تبلیغ هدایای تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.
شبکه های اجتماعی

از هدایای تبلیغاتی که شرکت شما ارائه می دهد عکس بگیرید و عکس ها را در حساب های شبکه اجتماعی خود آپلود کنید. اگر یک فروشگاه لباس ورزشی دارید، عکس‌هایی از تی‌شرت‌ها یا سوئیشرت‌های رایگانی را که به مشتریان وفاداری ارائه می‌دهید که در جلسه خرید شرکت می‌کنند یا از مقدار پولی معینی فراتر می‌روند، پست کنید. می‌توانید از خود اقلام تبلیغاتی عکس بگیرید یا از اعضای تیم خود بخواهید ابزارهای بازاریابی را با چهره‌ای خندان الگوبرداری کنند یا به لوگوی شرکت شما روی لباس اشاره کنند تا برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر شوند. حتماً از دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی خود بخواهید از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند یا از وب سایت شما دیدن کنند.

ارتقاء وب سایت

در وب سایت خود، تبلیغ کنید که هدایای تبلیغاتی به مشتریان خود می دهید. کلمات را به یک پیوند فعال تبدیل کنید تا مشتریان بتوانند روی آن کلیک کرده و از میان هدایای تبلیغاتی که ارائه می‌دهید انتخاب کنند. اگر ملافه و کالاهای خانگی می فروشید، یک پتو یا مجموعه شمع رایگان می تواند انگیزه خوبی برای خرید باشد. یا می توانید اقلام کاربردی مانند چراغ قوه که با لوگوی شرکت شما تزئین شده است را به مشتریان ارائه دهید تا مصرف کنندگان بیشتر از برند شما آگاه شوند و شانس بازدید دوستان و خانواده مشتری از لوگو و حمایت از کسب و کار شما افزایش یابد.

مواد بازاریابی

برای افزایش فروش و اهدای هدایای بیشتر، اقلام تبلیغاتی خود را در مواد بازاریابی خود قرار دهید. یک تصویر کوچک از عطر امضای شرکت خود را در جزوه های خود بگنجانید، همراه با جزئیات در مورد نحوه تهیه کالای تبلیغاتی، مانند خرید یک بطری عطر یا ژل دوش با اندازه کامل. با قرار دادن آن بر روی جلد یا چسباندن آن در کاتالوگ هر چند صفحه یک بار، مطمئن شوید که تصویر به راحتی در کاتالوگ ها قابل مشاهده است تا به مشتریان یادآوری شود که در زمان خرید کالا ممکن است مال آنها باشد.

2 دیدگاه در “هنگام خرید هدیه تبلیغاتی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

  1. نیما براتی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ممنون از مقاله خوبتون،
    ببخشید من یه توی مجله اقتصاد ژورنال خوندم درباره این هدایای تبلیغاتی، نوشته بود برای نمایشگاه ها خیلی مفید و تاثیرگذارن. از یه طرف این درسته ولی به نظرتون هزینه ش بیش از حد زیاد نمیشه؟ آیا راهی هست بشه این هزینه هارو به حداقل رسوند؟

    1. esfahangift گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از نظر لطف شما
      بله شما با انتخاب درست هدیه تبلیغاتی مربوط به حرفه خودتون میتونید حداقل هزینه رو بکنید ولی مطمئن باشید چند برابر به شما بر میگرده. چون هدیه تبلیغاتی مفید همیشه در دید مشتری هست و برند شما را به مخاطب یادآوری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *