مقالات

7 راز نمایشگاه تجاری که بهترین بازگشت سرمایه را دارد

7 راز نمایشگاه تجاری

چه به یک نمایشگاه تجاری حضوری، یک ملاقات از راه دور یا یک سمینار بروید، باید از هر فرصتی در نمایشگاه استفاده کنید.برای اینکه از هر رویدادی که شرکت می کنید به نتایج واقعی برسید، به یک استراتژی نمایشگاه تجاری موثر نیاز دارید.نمایشگاه های تجاری ارزان نیستند.شما هزینه سفر، فضای نمایشگاهی، حمایت مالی و خیلی چیزهای دیگر را پرداخت می کنید.اگرچه برنامه ریزی نمایشگاه ها مهارتی است که با گذشت زمان آن را تقویت می کنید، اما می توانید با پیروی از این ترفندهای تجارت، از بسیاری از دردسرهای نمایشگاهی خودداری کنید.

7 راز که متخصصان نمایشگاه تجاری نمی خواهند شما بدانید

1. در نمایشگاه مناسب شرکت کنید

این ممکن است مانند یک پیشنهاد به نظر برسد، اما مهم است. هر ساله صدها نمایشگاه تجاری در صنعت شما برگزار می شود. اما فقط به این دلیل که یک رویداد مربوط به صنعت شما است، به این معنی نیست که برای شرکت شما مناسب است.
اگر فکر می کنید یک کنفرانس مناسب است، از مدیر برنامه بخواهید اطلاعات در مورد آن رویداد را ارائه دهد. باید همه چیز را باید بدانید، از جمله:

  • مکان و تاریخ
  • میانگین تعداد شرکت کنندگان
  • جمعیت شناسی مخاطب

در مورد نمایشگاه، مطمئن شوید که نمایشگاه تجاری دارای ترافیک مناسب و در دسترس بودن فضا است. شما نمی خواهید میلیون ها تومان را برای یک فضای 10 در 10 در گوشه ای خرج کنید. اگر جایگاه ایده آلی می خواهید، بودجه خود را برای یک نمایشگاه تجاری متفاوت حفظ کنید.

2. اهداف هوشمندانه را برای نمایشگاه تجاری خود تعیین کنید

قبل از شرکت در این نمایشگاه تجاری، باید هدفی در ذهن داشته باشید. به راحتی می توان از همه چیز لذت برد، اما بدون هدف، پول شما از بین می رود.
از خودت بپرس:
-آیا مخاطبان من در این رویداد هستند؟
-هزینه این رویداد چقدر خواهد بود؟
-انتظار دارم در این رویداد چقدر کسب و کار ایجاد کنم؟
داشتن یک هدف کلی مانند “افزایش آگاهی از برند” خوب است، اما واقعاً باید اهداف هوشمندانه تعیین کنید. مطمئن شوید که بعد از نمایشگاه نیز زمان پیگیری با تیم را برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، می توانید به اهداف هوشمندانه خود نگاه کنید تا ببینید آیا به آنها دست یافته اید یا خیر. در غیر این صورت، مواردی را که به هم ریخته است، تشریح کنید تا بتوانید در نمایشگاه بعدی خود، بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید.

3.بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید

شما باید بازدهی سرمایه خود را دریافت کنید، که به معنای به حداقل رساندن هزینه ها تا حد امکان است. در حالی که ما مطمئناً به شما نمی گوییم که همه چیز را ارزان قیمت تهیه کنید، در مورد اینکه بودجه بازاریابی خود را کجا سرمایه گذاری می کنید فکر کنید.شاید بهتر باشد برای چیزهایی که جمعیت را جذب می‌کنند، مانند یک غرفه زیباتر یا اقلام تبلیغاتی باکیفیت، بیشتر هزینه کنید، در حالی که هزینه‌هایی مانند هزینه‌های هتل و سفر را به حداقل برسانید.هر کاری که انجام می دهید، برای هر نمایشگاه تجاری که در آن شرکت می کنید، بودجه ایجاد کنید. اگر بودجه ای تنظیم کنید و تمام هزینه های خود را در حین انجام پیگیری کنید، درک سرمایه گذاری خود و میزان درآمدی که برای پول ایجاد کرده اید بسیار آسان تر خواهد بود.

4.بدانید چگونه جمع آوری داده ها را مدیریت خواهید کرد

باید بعد از رویداد با مخاطبان خود صحبت کنید، اما چگونه؟ برای نحوه مدیریت گرفتن نظرات و جمع‌آوری داده‌های خود برنامه‌ای داشته باشید .همچنین در نظر بگیرید که آیا می خواهید تعاملی را در نظر بگیرید. مانند یک بازی یا یک غرفه عکس که به شما در جمع آوری داده ها کمک می کند. با جوایز تبلیغاتی می توانید مخاطبان خود را شگفت زد کنید.

5.ایجاد مسابقه قبل از نمایشگاه

از رسانه های اجتماعی و ارتباط با مشتریان خود برای ایجاد هیجان برای غرفه خود استفاده کنید. هر محصول تبلیغاتی جالبی را که قرار است بیاورید را با سبک خود به نمایش بگذارید.مسابقه‌ای در اینستاگرام را در نظر بگیرید که شامل یک جایزه برای هر کسی در نمایشگاه است که یک انگیزه‌ ای برای رزرو مشاوره در غرفه شما قبل از نمایشگاه است.

6.کارکنان خود را به صورت اصولی آموزش دهید

نمایشگاه‌های تجاری زمان آن نیست که درون‌گراترین فرد در دفتر خود را به عنوان رهبر غرفه خود تعیین کنید. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود ببرید، باید از نقاط قوت تیم خود استفاده کنید.مطمئن شوید که حداقل دو نماینده در غرفه خود دارید. به این ترتیب، کسی همیشه در دسترس است تا با مشتریان بالقوه صحبت کند و همه چیز را زیر نظر داشته باشد.علاوه بر انتخاب افراد برونگرا و دوستانه، حتماً تیم خود را آموزش دهید. کارکنان را در مورد نحوه برخورد با افراد، بهترین راه های جمع آوری اطلاعات تماس و نحوه ادامه گفتگو آموزش دهید. پیگیری برای پرورش یک مشتری به سمت مشتری بالقوه بسیار مهم است، بنابراین کارکنان خود را در مورد نحوه عملکرد آن فرآیند کاملاً شفاف کنید.

7.تبلیغات غرفه خود را جذاب کنید

شما کار سخت ایجاد یک غرفه و آموزش تیم خود را انجام داده اید. چگونه شلوغی را به غرفه نمایشگاه تجاری خود می‌رسانید؟
اینجا جایی است که می توانید خلاق شوید. بازاریابی نمایشگاهی خود را با استفاده از:
تابلو: چیزهای زیادی در سالن نمایشگاه هست، بنابراین باید غرفه خود را متمایز کنید. بنرها را از سقف آویزان کنید یا یک سایبان نئون بر روی غرفه خود نصب کنید تا توجه های بیشتری سمت شما جلب شود.


هدایای تبلیغاتی: هرگز قدرت هدایای تبلیغاتی را دست کم نگیرید. از خودکار گرفته تا ماگ تا سررسید همیشه محبوب، شرکت‌کنندگان اغلب به نمایشگاه می‌روند تا یک محصول کاربردی خریداری کنند. این شانس شما برای درخشش در نمایشگاه است که نسب به رقبا متمایز شویدشرکت‌کنندگان را با ویژگی‌های جالبی مانند چرخ‌های جایزه، مسابقات، بازی‌های واقعیت مجازی، سالن‌های استراحت یا ایستگاه‌های شارژ هیجان زده کنید تا افراد زیادی به سمت غرفه شما بیایند.


پرچم: حضور پرچم با برند شما در جلسات، همایش‌ها، سمینار و نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در موفقیت شما خواهد داشت. پرچم‌های رومیزی، امروز به‌عنوان یکی از مهترین المان‌های میز مدیر و کارمند یک سازمان تلقی می‌شوند. انوع پرچم شامل پرچم رومیزی، پرچم تشریفات، پرچم T، پرچم L، پرچم ساحلی و پرچم اهتزاز می باشد.


بج سینه: بج سینه از نوع اقلام تشـریفاتی و تبلیغـاتی بوده که معرف سـازمان,ارگان و یا گروه وابسته به شخص است.افراد و مدیران مجموعه در جلسات رسمی,محیط کاری و اداری,سخنرانی ها,همایشها از آن جهت معرفی مجموعه و یا ســازمانی که به آن وابستگی دارند,استفاده می کنند. بج سینه دارای انواع مختلفی شامل بج سینه طلایی و نقره ای مات و براق، طلایی و نقره ای رنگی، طلایی و نقره ای پلی استر، بج سینه برش دار، بج سینه چاپی و بج سینه مولتی استایل می باشد.


ساک دستی: چیزی به سادگی یک ساک دستی می تواند تاثیر زیادی بر جذب مشتری گذارد چرا که یک ساک دستی شامل لوگو، نام و ارم موسسه رنگ سازمانی برند شما می باشد، که بر روی ساک دستی چاپ شده و می تواند به سادگی معرف شرکت و یا موسسه شما باشد. می توانید محصول یا هدیه تبلیغاتی را درون ساک دستی با لوگو خود را به مشتری ارائه دهید. ساک دستی در انواع مختلف ساک دستی کرافت، ساک دستی گلاسه، ساک دستی پارچه ای، ساک دستی پلاستیکی موجود است که می توانید لوگو و اطلاعات خود را برر وی آن چاپ کنید.


استند تبلیغاتی: استندهای نمایشگاهی ابزار تبلیغاتی ساده و ارزان هستند، نصب و حمل آن بسیار آسان است وغرفه شما را زیبا می کند. استند تبلیغاتی امروزه در بسیاری از معابر، فروشگاهها، داروخانه ها، سالنهای همایش، نمایشگاهها و حتی دفاتر و شرکتها کاملاً قابل مشاهده هستند.


تیشرت تبلیغاتی: برای یکپارچه بودن کارمندان خود می توانید تیشرت هایی با لوگو خود چاپ کنید تا در نظر مشتری هماهنگ و سازماندهی شده باشید. تیشرت ها در انواع مختلف تیشرت سفید، تیشرت طوسی، تیشرت مشکی می باشد. همچنین می توانید لباس مخصوص به خود را تهیه کنید تا ما چاپ آن را انجام بدهیم.


ماگ تبلیغاتی: از کاربردی ترین و پرمصرف ترین ابزار تبلیغاتی است که در طول روز به طور مداوم استفاده می شود. ماگ در انواع مختلف لیوان سرامیکی ساده، لیوان سرامیکی دسته و داخل رنگی، لیوان حرارتی، لیوان یخی، نیم لیوان، فنجان و تعلبکی است که می توانید طرح دلخواه خود را بر روی آن چاپ کنید.


خودکار تبلیغاتی: از کاربردی ترین هدایا است که برای یادداشت کردن استفاده می شود و تقریبا همه قشری از جامعه از خودکار استفاده می کند و همیشه همراه خود دارد. شما می توانید بر روی خودکار لوگو و اطلاعات خود را چاپ کنید و به مشتریان خود هدیه دهید که آن ها با هر بار استفاده از آن برند شما به او یادآوری می شود.

از هر نمایشگاه تجاری بیشترین استفاده را ببرید

در حال حاضر، نمایشگاه های تجاری هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار می شود. مهم نیست که تیم شما چگونه در یک نمایشگاه شرکت می کند، همچنان مهم است که بازدهی سرمایه خود را ببینید. این نکات را دنبال کنید تا برند خود را در مقابل مشتریان بالقوه بیشتری قرار دهید و در عین حال سروصدای زیادی در سالن نمایشگاه ایجاد کنید.نمایشگاه‌های تجاری نیاز به برنامه‌ریزی زیادی دارند، و جای تعجب نیست که چرا برندها فقط چند بار در سال آن‌ها را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *